pedros, szkoda. Poszukam, może gdzieś wpadnie mi w ręce króciec lub całość i jak by działało to kupie.
[O1] 1.6 BFQ wentylatory ciągle pracują
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez CaveManpedros, szkoda. Poszukam, może gdzieś wpadnie mi w ręce króciec lub całość i jak by działało to kupie.
Inny serwis od razu ogarnął sprawę i wszystkie kury z "wentylatorami" jeździły na wymianę termostatu.
Daj koniecznie info jak ogarniesz.
4 tech, dobrze radzi warto wymienić i przeplukac układ chłodzenia niekoniecznie flushem ale przynajmniej wodą.
Komentarz
-
-
Jaka powinna być temperatura otwarcia termostatu dla OI hatchback 1.6 BFQ z 2003r. ? Wg. informacji mechanika jest to 105 stopni i tak pokazuje stronka: http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=3486 natomiast na jednej z aukcji jest napisane, że temperatura to 87 stopni i, że to pasuje do silnika BFQ http://allegro.pl/termostat-skoda-oc...330479895.html
Komentarz
-
-
Co innego temperatura otwierania a co innego pełne otwarcie
Temperatura startu otwierania może być tak jak podają te 87, a pełne otwarcie to 105°C
IMO to taki jak do ciebie. I dobra cena. :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Wentylatory przestały się kręcić Napiszę co i jak zrobiłem, może komuś się przyda.
Zakupiłem w sklepie króciec wraz z termostatem koniecznie komplet. Osobno króciec i termostat nie może być, gdyż jest wewnątrz jakieś połączenie między tymi elementami. Następnie podłączyłem "na sucho" wtyczkę do czujnika w nowym króćcu i liczyłem, że wentylatory przestaną się od razu kręcić ale dopiero skasowanie błędu kompem pomogło i zatrzymały się. Miałem wtedy pewność, że zakupiona część jest sprawna. Pojechałem do miejsca, gdzie dokonam wymiany na nowy i w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka "check". Zmieniłem termostat z króćcem na nowy i odpaliłem silnik. Kontrolka świeciła a wentylatory się kręciły. Po kilku minutach(może 10) takiego kręcenia wentylatory zatrzymały się. Pojechałem do mechanika skasował błąd i od tej pory wentylatory pracują prawidłowo .
Kontrolka "check engine" nadal się zapala pomimo dwukrotnego kasowania. Problemu z termostatem już nie ma natomiast komp pokazuje taki oto błąd : 17526 i mechanik mówi, że coś z sondami jest. Sprawdził i okazuje się, że dobrze działają. Dodatkowo komp pokazuje dziwny dla niego błąd czyli S1B2 czyli, że rząd pierwszy sonda druga - o ile nic nie pokręciłem. Mechanik twierdzi, że błędy z sondami powinny być typu S1B1 lub S2B2. Powiedział, że zacznie od sprawdzenia jakiejś pompy. Chyba to TA część.
Mam też jeszcze problem z zanikiem mocy. Jadę sobie a tu sytuacja taka jakbym zdjął nogę z gazu a trzymam cały czas. Jest to niezależne od prędkości i stopnia rozgrzania silnika. Do tej pory radzę sobie tak, że puszczam gaz i ponownie naciskam i wszystko wraca do normy. Pojawia się to sporadycznie może 5 razy w miesiącu.
Co o tym sądzicie? Co oznacza błąd 17526 oraz błąd typu S1B2?
Możliwe, że coś mi się pomyliło z zapamiętaniem tego co mówił mechanik. Mam podobnie jak w tym temacie czyli wywala "check" błąd o mieszance i czasami falowanie obrotów. I z tego co piszą to sonda do wymiany Ta co jest bliżej silnika?
Komentarz
-
-
CaveMan, TA część to pompa wtórnego obiegu powietrza. Ma ona za zadanie szybko ogrzać sondy Lambda tuż po odpaleniu zimnego silnika wtłaczając przez pierwszą bodajże minutę czy dwie ciepłe powietrze spod kolektora wydechowego do silnika.
Więcej badziewia ku chwale ekologii...
[ Dodano: Sro 23 Lip, 14 13:31 ]
Ponoć jest jakiś przekaźnik, który z kompa nią steruje... ale niech się wypowiedzą bardziej obeznani...
[ Dodano: Sro 23 Lip, 14 13:34 ]
Jesli chodzi o przerywanie mocy, to zasugeruj mechesowi sprawdzenie ciśnienia na listwie wtryskowej. Może padać pompa paliwa (elektryczna- w zbiorniku).
Pierwsze objawy, to takie króciutkie szarpnięcia. Silniczek zatrzymuje się na ułamek sekundy i ponownie rusza...
Miałem to w aucie premiera Pawlaka.... czyli Polonezie (ATU) 8)
[ Dodano: Sro 23 Lip, 14 13:42 ]
Pompa paliwa nie lubi niskich stanów paliwa w zbiorniku.
Permanentny stan paliwa poniżej 1/4 prowadzi do jej zatarcia.
[ Dodano: Sro 23 Lip, 14 13:46 ]
Aha i jeszcze jedno.... sugeruję sprawdzenie okablowania sond Lambda (obu dla pewności) i czy mają przejście(oporność) na grzałkach. Sondy przy niskich temp. silnika są przez pewien czas grzane ich własnymi grzałkami, stąd 4 styki... z których 2 to wyprowadzenia grzałek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CaveManWentylatory przestały się kręcić Napiszę co i jak zrobiłem, może komuś się przyda.
Zakupiłem w sklepie króciec wraz z termostatem koniecznie komplet. Osobno króciec i termostat nie może być, gdyż jest wewnątrz jakieś połączenie między tymi elementami. Następnie podłączyłem "na sucho" wtyczkę do czujnika w nowym króćcu i liczyłem, że wentylatory przestaną się od razu kręcić ale dopiero skasowanie błędu kompem pomogło i zatrzymały się. Miałem wtedy pewność, że zakupiona część jest sprawna. Pojechałem do miejsca, gdzie dokonam wymiany na nowy i w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka "check". Zmieniłem termostat z króćcem na nowy i odpaliłem silnik. Kontrolka świeciła a wentylatory się kręciły. Po kilku minutach(może 10) takiego kręcenia wentylatory zatrzymały się. Pojechałem do mechanika skasował błąd i od tej pory wentylatory pracują prawidłowo .
Kontrolka "check engine" nadal się zapala pomimo dwukrotnego kasowania. Problemu z termostatem już nie ma natomiast komp pokazuje taki oto błąd : 17526 i mechanik mówi, że coś z sondami jest. Sprawdził i okazuje się, że dobrze działają. Dodatkowo komp pokazuje dziwny dla niego błąd czyli S1B2 czyli, że rząd pierwszy sonda druga - o ile nic nie pokręciłem. Mechanik twierdzi, że błędy z sondami powinny być typu S1B1 lub S2B2. Powiedział, że zacznie od sprawdzenia jakiejś pompy. Chyba to TA część.
Mam też jeszcze problem z zanikiem mocy. Jadę sobie a tu sytuacja taka jakbym zdjął nogę z gazu a trzymam cały czas. Jest to niezależne od prędkości i stopnia rozgrzania silnika. Do tej pory radzę sobie tak, że puszczam gaz i ponownie naciskam i wszystko wraca do normy. Pojawia się to sporadycznie może 5 razy w miesiącu.
Co o tym sądzicie? Co oznacza błąd 17526 oraz błąd typu S1B2?
Możliwe, że coś mi się pomyliło z zapamiętaniem tego co mówił mechanik. Mam podobnie jak w tym temacie czyli wywala "check" błąd o mieszance i czasami falowanie obrotów. I z tego co piszą to sonda do wymiany Ta co jest bliżej silnika?
Co do sondy lambda mam pewne podejrzenia w Twoim przypadku - sprawdź proszę kabel od sondy na okoliczność załamania.
Sonda 1 znajduje się nad kolektorem wydechowy w tylnej części silnika zaraz przy grodzi.
W większości wizualnie można zdiagnozować połamany przewód a nie mam informacji czy można sam przewód wymienić - bo zlutowac się nie da :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Dzisiaj podczas jazdy wskazówka temperatury była cały czas poniżej 90 stopni. Po powrocie podłączyłem vaga i odczytałem błąd
17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
P1292 - 35-00 - -
dodatkowo wentylatory włączały się przy 70-80 stopniach. Czy to będzie wina termostatu czy też innych czujników?
Druga sprawa to czy taki uszkodzony termostat może powodować problem z adaptacją przepustnicy? Od dłuższego czasu wyskakuje mi błąd
17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
P1579 - 35-10 - - - Intermittent
Adaptacje robię VCDS Lite 1.2, wyskakuje adp. run =>adp. ok, niby jest ok ale po paru odpaleniach znów wyskakuje ten sam błąd.
Wcześniej może ze 2 razy wyskoczył sporadyczny błąd termostatu ale dopiero dzisiaj nie mógł złapać temperatury i skoczyło spalanie.
Taki będzie dobry?
Komentarz
-
-
paulob1, pedros, wymieniłem sondę tą przed katalizatorem na sondę Boscha i niestety jest o wiele gorzej z tymi "spadkami mocy". Niedawno zrobiłem długą trasę i bywało tak, że przez 200km było dobrze a potem mogło np. 10 razy w ciągu minuty brakować mocy. Ogólnie bym to określił jako loteria. Jest to irytujące gdy jadąc spokojnie ze stałą prędkością nagle sytuacja jakbym zdjął nogę z gazu lub nawet odnoszę czasami wrażenie jakbym wtedy lekko hamował(szybciej tracę prędkość niż podczas zdjęcia nogi z gazu) i wtedy rzeczywiście zdejmuje nogę z gazu i ponownie wciskam żebym mógł jechać.
paulob1, zasugeruje mechanikowi twoje uwagi a co do ilości paliwa to zawsze tankuje do pełna i potem kolejne tankowanie do pełna jak zbliża się wskazówka do rezerwy lub wcześniej, jeśli wiem, że mam dłuższą trasę zrobić a paliwa braknie na przejechanie.
luckd, z tego co wiem to za temperaturę wskazywaną przez wskazówkę odpowiada taki czujnik. U mnie wentylatory kręciły się cały czas i pomogła wymiana termostatu wraz z obudową - takie coś jak podałeś w linku.
Komentarz
-
-
Wymieniłem termostat i jest ok, stary miał połamane te plastyki co go trzymają i chodził sobie jak chciał. Z przepustnicą też doszedłem do ładu ale to była bardziej skomplikowana sprawa. W efekcie tych czynności dziś w nocy osiągnąłem rekord spalania, na dystansie 50km jadąc ok. 60km/h lokalnymi drogami przez lasy i kilka miasteczek osiągnąłem wynik 5l .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez syndoktoraczy ktoś może mi powiedzieć lub zamieścić zdjęcie sterownika wentylatorów chłodnicy (gdzie on się znajduje)??
aby się do niego dostać powinieneś wypiąć aku i wyjąć plastiki obudowy aku pamiętając o odkręceniu śrubki lub śrubek wspólnych dla obudowy akumulatora oraz filtra powietrza
Komentarz
-
-
Odswieżając temat, chciałem zapytac osób, które juz wymieniały termostat w 1,6 BFQ, czy koniecznie trzeba kupić cały zespół termostatu http://allegro.pl/termostat-octavia-...504882348.html czy można wymienić sam termostat http://allegro.pl/termostat-octavia-...486828695.html ?
Komentarz
-
-
Odpukać, wycieków brak, wymieniałem jak na wiosnę zrobiło się na tyle ciepło, żebym mógł pogrzebać w nieogrzewanym garażu :wink: .
Wyciek może być niezależny od wymiany, która jest banalna i jeśli się ją zrobi z czuciem i nie połamie obudowy to nie ma prawa cieknąc.
Mogłem się nie chwalić, dzisiaj po pracy przywitała mnie plama pod samochodem na łączeniu silnika ze skrzynią.
Na początku myślałem że to olej ze skrzyni ale po kolejnych oględzinach wygląda raczej na płyn, nie widać jeszcze ubytku w zbiorniczku, bo wyciekło może z pół szklanki albo mniej.
Jutro zagrzeję auto i sprawdzę czy i gdzie leci.
Komentarz
-
-
Dałem wymienić uszczelkę termostatu i już dużych wycieków nie mam. Ale króciec powrotny z nagrzewnicy jest wilgotny. Na początku myślałem że to opaska. Wymieniłem na skręcaną ale nadal ciekło. Dzisiaj dokładnie obejrzałem obudowę termostatu i wyciek jest gdzieś wyżej, czyli obudowa do wymiany. Mechanik podczas wymiany oringu, miał obejrzeć termostat czy nie jest pęknięty, ale pewnie to olał. Za to udało to zagiąć podosiniakiem blachę na progu.
Komentarz
-
Komentarz